Skip to content

Strategisch Inkoper Bloemen

Nieuw-Vennep, Nederland€ 4.685 - € 5.431 per maandPartner management

Functieomschrijving

Mensen en organisaties verbinden door het eenvoudig overbrengen van hun persoonlijke boodschap, zo bezorgen wij een goed gevoel! Dat is wat wij iedere dag doen bij Topgeschenken Nederland B.V. Met onze websites Topbloemen.nl, Toptaarten.nl, Topfruit.nl en Topgeschenken.nl bedienen wij de particuliere en zakelijke klant met bloemen, taart & gebak, fruit, wijn, champagne, cadeaubonnen en nog veel meer geschenken die je geeft aan familie, vrienden, medewerkers en relaties.


Topgeschenken Nederland B.V. groeit erg snel en daarom zijn wij voor de business unit Bloemen & Taarten op zoek naar een Strategisch Inkoper Bloemen voor 32-40 uur per week.


De business unit Bloemen & taarten is verantwoordelijk voor de netwerken van lokale bloemisten en bakkers. Dit onderdeel van de supply chain verzorgt alle bloemen en taart & gebak orders. Op basis van zorgvuldig geselecteerde criteria worden strategische partnerships aangegaan met deze groep leveranciers. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor een intensieve en een optimale samenwerking tussen de partners en Topgeschenken. Je realiseert ambitieuze doelstellingen op het gebied van omzetgroei en een grote landelijke dekking van ons partnernetwerk. Je rapporteert aan de Business Unit Manager.

Wil je werken op dé afdeling van Topgeschenken waar ons assortiment bloemen wordt bepaald? Ben jij die ervaren inkoper van bloemen die sterk is in het opstellen van een doordachte inkoopvisie- en strategie en zoek jij continu naar verbeteringen van processen en producten? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Wat ga je doen?

  • Het managen van de Forecasting cyclus;
  • Je hebt intensief contact met onze leverancier van bloemen (OZ);
  • Je zorgt voor continue beschikbaarheid van het afgesproken bloemenassortiment, optimaliseert condities, voorraadbeheer, prijsstelling en bewaakt de gemaakte afspraken met onze leverancier;
  • Samenstellen van boeketten vanuit supply-kant. Je wordt hierbij door een creatieve designer ondersteund;
  • Je werkt op basis van analyses, klantvraag en marktkennis;
  • Je weet hoe een complex inkooptraject het beste aangevlogen kan worden, komt met een duidelijk plan, realiseert doelstellingen met ambitie en werkt vanuit een doordachte inkoopstrategie;
  • Managen van de bloemisten werkgroep;
  • De cyclus van samenstellen tot live zetten van boeketten;
  • Evaluatie van het vorige forecast proces is de start van de nieuwe cyclus;
  • Je bent voortdurend bezig met het verbeteren en optimaliseren van onze boeketten;
  • Je hebt een spilfunctie tussen leverancier, de bloemisten werkgroep en binnen je eigen business unit.


Hoe doe je dat in de praktijk?
Je hebt een heel divers takenpakket met veel verantwoordelijkheden. Samen met jouw collega's van de Business Unit Bloemen & Taarten ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitdragen en uitwerken van de strategie op het gebied van inkoop van bloemen. Jij snapt wat er nodig is om de lange termijndoelen te bereiken en je weet welke stappen genomen moeten worden en wanneer. Als spin in het web heb jij nauwe contacten met verschillende afdelingen binnen ons bedrijf, onze leverancier en andere belangrijke stakeholders. Jij zal het proces van A tot Z begeleiden, van idee naar livegang tot evaluatie. Een levendig proces. Samen met het team staan jullie aan de basis van de verdere groei en het succes van jullie productgroep.


Onze Topwaarden
Wij hebben vier kernwaarden bij ons bedrijf. Goed als jij je hierin herkent!

  1. Ondernemend
  2. Groei(end)
  3. Overtreffend
  4. Nuchter

Vereisten

Wij vragen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare inkoopervaring in de bloemenbranche;
  • Ervaring live-gang online van boeketten is een pré;
  • Je heb vakkennis én een passie voor snijbloemen;
  • Je hebt goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Met jouw onderhandelingsvaardigheden en gedrevenheid weet jij de inkoop van bloemen naar een hoger niveau te tillen; 
  • Je hebt een collegiale instelling, bent proactief en gedreven;
  • Je bent initiatiefrijk en draagt zelf concepten voor, voor continuïteit van de business;
  • Je krijgt energie van het schaken op meerdere borden;
  • Je bent data-driven en sterk met Excel.


Wij bieden

  • Een uitdagende functie met veel eigen verantwoordelijkheid;
  • Een prettige, informele werksfeer;
  • Ruimte tot inbreng van initiatieven en ideeën;
  • Thuiswerkmogelijkheden (hybride werken);
  • Auto, mobiele telefoon en laptop van de zaak;
  • Een salaris tussen € 4.685,- en € 5.431,- bruto bij fulltime afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Mogelijkheid tot opleiding & training;
  • Onbeperkte toegang tot trainingsportal GoodHabitz om allerlei verschillende trainingen te volgen;
  • Een moderne werkomgeving;
  • Pensioenregeling;
  • 24 vakantiedagen (bij fulltime);
  • Twee extra vrije dagen per jaar: op jouw verjaardag en een ‘bad hair day’;
  • Mogelijkheid tot kopen van 5 extra verlofdagen op jaarbasis;
  • 8% vakantiegeld;
  • Korting op een sport abonnement bij de sportschool naast ons kantoor;
  • 20% korting op onze producten (m.u.v. de cadeaubonnen);
  • Dagelijks vers fruit op kantoor en de lunch met je collega’s wordt verzorgd;
  • Gezellige vrijdagmiddagborrels en er worden diverse personeelsactiviteiten en jaarlijks een organisatie uitje georganiseerd.


Ben jij onze nieuwe topper?
Upload dan jouw motivatiebrief en CV bij de juiste vacature op https://werkenbij.topgeschenken.nl t.a.v. mw. N. van Schie. Na ontvangst van alle sollicitaties maken we een eerste selectie en vervolgens vinden de gesprekken plaats of op ons hoofdkantoor te Nieuw-Vennep. Het sollicitatieproces bestaat uit meerdere gesprekken. Wij hechten als organisatie veel waarde aan integriteit. Het aanvragen van een verklaring omtrent gedrag (VOG), een diplomacontrole en een identiteitscontrole behoren dan ook tot de selectieprocedure. Daarnaast kan het nagaan van referenties en een assessment onderdeel uitmaken van het sollicitatieproces.


Gegevens
Topgeschenken Nederland B.V. | Noorderdreef 60 | 2153 LL | Nieuw-Vennep |
https://topgeschenken.nl/

Acquisitie door werving en selectie-, detacherings- of uitzendbureaus naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Nieuw-Vennep, Noord-Holland, Nederland
€ 4.685 - € 5.431 per maand
Partner management

of

Apply with Indeed onbeschikbaar
Nieuw-Vennep, Noord-Holland, Nederland
€ 4.685 - € 5.431 per maand
Partner management

Het is prachtig om met ons team elke dag duizenden klanten te verrassen met geschenken!

Edwin van Arkel Founder & algemeen directeur